[O2] Problem z tylnym zawieszeniem Octavia II FL, sprężyny

Zwiń
To jest podklejony temat.
X
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • janusz101
    Ambiente
    • 2010
    • 196
    • Octavia II (1Z3)
    • BSE 1.6 MPI 102 KM

    lacoste, napisz po montażu co i jak bo też się przymierzam do tych sprężyn

    Komentarz

    • lacoste
      Classic
      • 2013
      • 26

      janusz101, nie ma problemu jakąś fotorelację też zrobię myślę o poniedziałku. A mam pytanie co myślicie o podkładkach

      Komentarz

      • esjot
        Ambiente
        S_OCP Member
        • 2005
        • 152

        I co Ci to da??
        Superb - 2 Kombi

        Komentarz

        • lacoste
          Classic
          • 2013
          • 26

          chyba w oryginale są więc nie wiem czy kupować nowe czy na starych zostawić?

          Komentarz

          • endryu
            RS
            • 2006
            • 3773
            • Octavia II combi (1Z5)
            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

            Są w oryginale. A ile w Twoim aucie mają przebiegu :?:
            O I 1,9 TDI AHF < SLX > <1Z1Z (9910)> miłe wspomnienia
            O II FL < Ambition > <2G2G> powoli do przodu
            =================================================

            Komentarz

            • lacoste
              Classic
              • 2013
              • 26

              około 140 tyś

              Komentarz

              • slawko80rr
                Rider
                • 2010
                • 600
                • Superb II (3T4)
                • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                no i powoli dojrzałem do tego żeby zamówić nowe sprężynki do mojej O2FL z lpg, podobnie jak wielu zamówiłem 19-nastki z Lesjo ( 110zł sztuka w lokalnym sklepie to nie opłaca się w necie i płacić za kuriera) , spodziewam się poprawy, montaż przy czasie we wrześniu. przy okazji wymienią mi osłony amorków z tyłu bo na jednym klapły. póki co też nie szukałem podkładek, przelot mam 108tys, i raczej niezbyt dociążony na co dzień.
                Sławka wozi Superb 2 FL
                http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...-by-slawko80rr

                Komentarz

                • lacoste
                  Classic
                  • 2013
                  • 26

                  Więc tak. W poniedziałek wymieniłem sprężyny czas wymiany sztuki około 15-20 minut. Gumy są spoko więc nie wymieniałem. założyłem 19 lesjo. Prześwit przed 36 od razu po 40 ale usiądzie troszkę. Co do prowadzenie samochodu to o niebo lepiej gdybym wiedział już dawno bym wymienił.
                  janusz101 jak chcesz to może w pon przyjadę na spot. to sobie zobaczysz.

                  Komentarz

                  • Adrian
                    Rider
                    S_OCP Member
                    • 2005
                    • 662
                    • Octavia II combi (1Z5)
                    • BKD 2.0 TDI 140 KM

                    Też jestem już po wymianie sprężyn które były już chyba mocno zmęczone, lecz nie bardzo wiem czym bo mega ciężarów nie zabieram na pokład. Padło na 19 lesjo. I tak jak u kolegi lacoste, przed wymianą było 36 zaraz po nawet 41 ale obecnie jest już tak jak chciałem 39. U mnie priorytetem też był wygląd i komfort dlatego nie zdecydowałem się na hd. Co do prowadzenia jest o wiele lepiej. Tył jest bardziej sprężysty i już tak nie dobija na popularnych w Warszawie leżących policjantach. Zmianę uważam na + tym bardziej że koszt nie zbyt wielki. Teraz czeka mnie jeszcze ustawienie zbieżności bo myślę że już co miało się ułożyć to ułożyło.
                    PerfectService by DGW
                    Skoda Octavia 2FL Combi L&K 2.0 TDI BKD+
                    Skoda Octavia 1 Combi 1.9 TDI AHF
                    Skoda Fabia RS 1.9 TDI ASZ+

                    Komentarz

                    • janusz101
                      Ambiente
                      • 2010
                      • 196
                      • Octavia II (1Z3)
                      • BSE 1.6 MPI 102 KM

                      lacoste, dzięki, no może uda mi się wpaść

                      Komentarz

                      • slawko80rr
                        Rider
                        • 2010
                        • 600
                        • Superb II (3T4)
                        • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                        a w temcie wymiany spreżyn mam przy okazji do zrobienia osłony amorków i myślę czy by przy okazji tego jednak nie wrzucić nowych amorków, jedna robota spokój już do końca mojego używania teraz mam 110 tys i troszke pewnie już oberwały amorki, wiem że zdania są podzielone, a sprawdzanie na diagnostyce nic nie da, w bmw do konca były super aż padły tak po prostu się wylał. także osłony i odboje mam, kupie jeszcze amorki i bedzie tył jak nowy
                        Sławka wozi Superb 2 FL
                        http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...-by-slawko80rr

                        Komentarz

                        • Maicroft
                          Moderator
                          S_OCP MemberModeratorr
                          • 2004
                          • 25757
                          • Audi

                          Amortyzator pracowal przez tyle czasu w pozycji, ktora nie jest jego optymalna czyli w ugieciu spoczynkowym na poziomie 3-4cm, wzgledem sprezyn ktore teraz wsadziles. Ja bym zmienil amor+odboj (bo oslona jest plastikowa i powinna zyc)+nowa wzmacniana sprezyna. A jak robisz tyl, to moze isc za ciosem i wymienic amory z przodu. Te auta naprawde zaczynaja sie prowadzic lepiej.
                          Spritmonitor.de

                          Komentarz

                          • slawko80rr
                            Rider
                            • 2010
                            • 600
                            • Superb II (3T4)
                            • CAXA 1.4 TSI 122 KM

                            i jestem po wymianie, jest super, każdy kto chwalił miał 200 procent racji, nowe sprężynki podniosły auto, pełny lpg, połowa pb i jest jak trzeba, amorki sachs też świetne o coś takiego mi chodziło. polecam taki skład
                            Sławka wozi Superb 2 FL
                            http://forum.octaviaclub.pl/forum/mo...-by-slawko80rr

                            Komentarz

                            • czernobyl
                              L&K
                              • 2008
                              • 1276
                              • Octavia III (5E3)
                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                              • BSE 1.6 MPI 102 KM
                              • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                              ja jestem po pół roku ze sprężynami lesjo (tył: 19, przód: 10) i jeździ się dobrze, w końcu zero przycierania o progi zwalniające itp itd. przy normalnym załadunku wycieczkowym z zatankowanym LPG i ~1/2 zbiornika benzyny koło nie chowa się w nadkolu - dla mnie bdb, sprężystość i reakcje zawiasu do spóły z 4xKYB Excel-G - jest OK, pomimo że na początku było dla mnie szokująco twardo po przesiadce z ori zawiasu.
                              natomiast mam taki problem, że przód auta stoi nieco za wysoko (przestrzeń pomiędzy szczytem opony a rantem błotnika to u mnie dobrych kilka cm - prawie jak w scoucie), tzn. w momencie, gdy auto jest puste, to przód i tył stoją w miarę równo, natomiast po załadunku przód robi się zdecydowanie za wysoko i mam lekką motorówkę. na początku było perfect, ale tył się "ułożył" po kilku trasach z obciążeniem, a przód niezmiennie wygląda tak, jakbym sobie sprężyny do ciężkiego diesla włożył
                              i teraz pytanie - czy da się jakoś podnieść tył, bez zmiany sprężyn na dłuższe oczywiście, bo akurat wysokość przodu mi pasuje (krawężniki i takie tam), ale czy istnieją jakieś podkładki itp do tylnego zawiasu? ostatecznie - czy jest jakiś sposób na delikatne obniżenie przodu czy zostaje mi wrzucić na weekend na silnik dwa wory cementu i czekać aż się uleży :lol: ?

                              Komentarz

                              • yunior81
                                RS
                                • 2010
                                • 1657
                                • Octavia I (1U2)
                                • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                czernobyl, moglbys jakies foto zapodac ?

                                Komentarz

                                • czernobyl
                                  L&K
                                  • 2008
                                  • 1276
                                  • Octavia III (5E3)
                                  • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM
                                  • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                  fota poniżej, niestety trochę nie wyszła (lekko skręcone koła+ujęcie niedokładnie z boku)
                                  w każdym razie tak to wygląda na pusto (1/3 baku benzyny+1/2 LPG). po zapchaniu bagażnika jest gorzej - przód bez zmian, tył - nadkola prawie równo z oponą
                                  Załączone pliki

                                  Komentarz

                                  • yunior81
                                    RS
                                    • 2010
                                    • 1657
                                    • Octavia I (1U2)
                                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                    A mierzyles ile tam jest teraz centymetrow ? Moim zdaniem jest normalnie. Gdyby nie odleglosc, moglbys sprawdzic moje sprezyny z pakietu na bezdroża.

                                    Komentarz

                                    • czernobyl
                                      L&K
                                      • 2008
                                      • 1276
                                      • Octavia III (5E3)
                                      • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                      • BSE 1.6 MPI 102 KM
                                      • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                      tak jak pisałem już wyżej - nie ilość cm mnie nieco niepokoi, a raczej fakt, że przód praktycznie zawsze jest wyżej niż tył - obserwując auta na drogach nie jest raczej normalne. wkurzony jestem, że że na lesjo xxxx10 przód tak znacznie poszedł do góry - sprężyny miały być tylko twardsze, a nie -w bonusie- dłuższe

                                      Komentarz

                                      • aronus
                                        Rider
                                        • 2008
                                        • 643
                                        • Octavia II (1Z3)
                                        • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                        Czernobyl zmierz wysokość zawieszenia z przodu i z tyłu i będziesz miał odpowiedź, ale podejrzewam, że przód będzie się mieścił w normie np w górnej jej granicach a tył będzię poniżej normy. U mnie lesjo 19 z tyłu dają wyskość 38 cm co jest poniżej normy z tym, że z przodu mam stare sprężyny, które mają około 39 cm i całość jest OK. Moim zdaniem u Ciebie to nie przód jest problemem, ale cały czas tył.

                                        Komentarz

                                        • yunior81
                                          RS
                                          • 2010
                                          • 1657
                                          • Octavia I (1U2)
                                          • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                          czernobyl, właśnie oglądam zdjęcie na kompie i rzeczywiście problem raczej jest z tyłem. Troche dziwna sprawa. Po założeniu 18 do Octy cieszyłem się, że mam zbiornik LPG i full PB bo inaczej dupa by wyglądała chyba wyżej niż na sprężynach z pakietu na bezdroża. Ty masz 19 więc jest to jeszcze bardziej zastanawiające, że tył tak nisko stoi. MOże w pudełku Lesjo był jakiś inny model sprężyn.

                                          Komentarz

                                          • aronus
                                            Rider
                                            • 2008
                                            • 643
                                            • Octavia II (1Z3)
                                            • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                            Zasdniczo Lesjo 19 niewiele są mocniejsze od 18, ktoś chyba pisał, że jest różnica w średnicy drutu 0,1mm. Tak jak pisałem ja na 19 tył mam na wysokości 38 cm czyli już 0,5 cm poniżej normy. Dla mnie to jest OK, bo przeważnie jeżdżę w 1-2 osoby i nie ładuję bagażnika na full. Jednak dla osób, które ładują bagażnik na full 18,19 moim zdaniem są za słabe i należało by pomyśleć o sprężynach HD. Z tego co widziałem w katalogu Lesjo pojawiły się sprężyna HD do liftbecka z tym, że na forum nikt ich chyba jeszcze nie próbował.

                                            Komentarz

                                            • yunior81
                                              RS
                                              • 2010
                                              • 1657
                                              • Octavia I (1U2)
                                              • BFQ 1.6 MPI 102 KM

                                              Zamieszczone przez aronus
                                              Jednak dla osób, które ładują bagażnik na full 18,19 moim zdaniem są za słabe
                                              Nawet na HD tył usiądzie pod obciążeniem niekoniecznie na full. Dziwna sytuacja.

                                              Komentarz

                                              • czernobyl
                                                L&K
                                                • 2008
                                                • 1276
                                                • Octavia III (5E3)
                                                • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                                • BSE 1.6 MPI 102 KM
                                                • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                nie mam nic przeciwko temu, że tył trochę przysiada po załadowaniu
                                                nie mam też nic przeciwko obecnej pracy zawieszenia i jego twardości - dlatego pytam o możliwość podwyższenia tyłu jakimiś tulejkami czy coś, bo nie uśmiecha mi się ponownie inwestować w inne sprężyny
                                                aha, czy jest możliwość stwierdzenia producenta i modelu sprężyn w momencie, gdy są zamontowane - gdzie ew. szukać oznaczeń? sprawdziłbym, czy aby na pewno siedzi wszystko tak jak na fakturze z warsztatu a jeśli nie to reklamacja

                                                o ile jeździ mi się dobrze, o tyle sytuacja podniesionego przodu względem tyłu jest niekomfortowa, bo na pewno aerodynamika cierpi - i nie chodzi mi wcale o różnicę rzędu 0,01L/100km, tylko o zachowania auta wobec silniejszych podmuchów wiatru - mam wrażenie (które potwierdza małżonka po kierowaniu octavką), że samochód jest znacząco zbyt podatny na wiatr. zawieszenie sprawdzone przez mechaników i wytrzepane, więc zużyte elementy gumowo-metalowe raczej nie wchodzą w grę.

                                                Komentarz

                                                • aronus
                                                  Rider
                                                  • 2008
                                                  • 643
                                                  • Octavia II (1Z3)
                                                  • BSE 1.6 MPI 102 KM

                                                  Teoretycznie są dostępne takie gumy:

                                                  Ale z tego co się orientuje to chyba nikt jeszcze takiego wynalazku na forum nie testował.

                                                  Komentarz

                                                  • czernobyl
                                                    L&K
                                                    • 2008
                                                    • 1276
                                                    • Octavia III (5E3)
                                                    • BFQ 1.6 MPI 102 KM
                                                    • BSE 1.6 MPI 102 KM
                                                    • CZDA 1.4 TSI 150 KM

                                                    Teoretycznie są dostępne takie gumy:

                                                    Ale z tego co się orientuje to chyba nikt jeszcze takiego wynalazku na forum nie testował.
                                                    dzięki za pomysł - pogrzebałem po necie i na razie znalazłem takie gumki u sąsiadów - na rosyjskich stronach podwyższone podkładki pojawiły się dobrych kilka razy w sklepach
                                                    natomiast u Niemców znalazłem jeszcze inny pomysł: http://www.iroc-forum.de/showthread.php?tid=25556 (na dole w temacie są foty sprężyny z gumą od TT)
                                                    czyli podkładka z audi TT o jakieś 5mm grubsza i z twardszej gumy

                                                    akurat w moim wypadku +20mm z tyłu zdecydowanie bardziej by się przydało - i pozostaje pytanie do ogarniających sprawy technicznie: czy jest to całkiem bezpieczne tzn. wszystko inne będzie pasować PnP, nie ma szans wysunięcia się itp itd?

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...